Minden, ami huminsav, fulvosav és himatomelánsav
2019. 08-28

Érkezik a Mikrobiom-11

A MIKROBIOM–11 élőflórás étrend-kiegészítő a világ egyik legnagyobb tapasztalatokkal rendelkező gyártójától származik. A benne lévő probiotikus törzsek szabadalommal védettek, és hatásaikat klinikai vizsgálatok támasztják alá. Használata ajánlott antibiotikumos kezelések után, valamint hasmenés, puffadás, és emésztési zavarok esetén. Bélrendszerünkben a hasznos és a káros bélflórának egyensúlyban kellene lennie. Azonban az életünk során minket ért, legtöbbször külső behatásokra (antibiotikumok, fertőzések,méreganyagok, … stb.) ez az egyensúly felborulhat. A hasznos bélflóra állítja elő a vitaminok, enzimek nagy részét, számos létfontosságú hormont és az immunrendszer főbb alapelemeit. Ha a hasznos bélflóra károsodik, akkor ezek az anyagok nem termelődnek, és ennek számos élettani következménye lehet. (Legyengülhet az immunrendszer, bőrbetegségek, allergiás tünetek jelenhetnek meg, és a hormonrendszer egyensúlyának hiányában elhízás, és keringési problémák jelentkezhetnek.) Ha a hasznos bélflóra nem jól működik, és a tápanyagokat nem tudja megfelelően lebontani (emészteni), annak következménye lehet például a glutén és laktóz érzékenység kialakulása is. Az emberi szervezetben lévő mikrobiom kutatása egy új tudományterületté kezd formálódni. Jelenleg még csak kezdetleges ismereteink vannak a mikrobiom teljes jelentőségéről.

 
 

 

Néhány meglepő tény ezzel kapcsolatban:

  • A bennünk élő baktériumok és gombák száma több, mint a szervezetünk saját sejtjeinek száma.
  • A mikrobiom folyamatos kommunikációban és információ cserében van az aggyal is.
  • A legyengült hasznos bélflórát nagyban segíthetjük kívülről bevitt, úgynevezett probiotikumokkal.
  • A hasznos bélflóra helyreállításának és fenntartásának hosszú távú megoldása persze az étkezési szokásaink tudatos változtatása lenne, vagyis egyrészt rostanyagokkal (prebiotikumok), nyers zöldségekkel, csíráztatott magokkal, hidegen sajtolt növényi olajokkal és jó minoségű állati zsírokkal kellene táplálni a haszos bélflóra energia ellátását, másrészt előtérbe kellene helyezni az úgynevezett fermentált (élőflórás) élemiszerek fogyasztását.

 

Prebiotikumok:

A hasznos bélflóra energia forrásai.

Jellemzően növényi és állati rost anyagok.

 

Probiotikumok:

A hasznos bélflórát felépítő baktérium és gomba törzsek.

 

Antibiotikumok:

A hasznos és a káros bélflórát is elpusztító anyagok, gyógyszerek.